Halaman Utama

Iklan

TERIMA KASIH KERANA SUDI MENGIKUT BLOG KAK MAI

Jom cuci mata layan selera

Jom Masak Slideshow: DARI’s trip to Bangi was created with TripAdvisor TripWow!

Sabtu, 19 Mac 2011

Avokado jus

Bahan:
2 biji buah avokado yang cukup masak (kulit dah hitam)
Sekeping gula merah
Susu pekat
Ketulan ais
Avokado jus 18.3.2011 003

Cara 1:
Belah dua buah avokado dan abil isinya sahaja. Semua bahan-bahan dikisar.  Tuangkan dalam cawan dan sedia  diminum.
Avokado jus 18.3.2011 015
Cara ke 2:
Masakkan gula melaka atau gula enau dengan sedikit air (jadi syirup lah ni).  Avokado dibelah dua dan ambil isinya.  Bland dengan ais. Tuangkan sedikit di dalam glass tinggi dan lapiskan dengan susu pekat. Masukkan lagi sedikit dan lapiskan dengan syirup gula merah atasnya…atau ikut suka macam mana nak hidang…..yum yum yum…..mula-mula anak takut nak makan sebab tak biasa…bila dah cuba tak cukuplah pula…nanti boleh buat lagi ye…..
Nota: Boleh guna salah satu cara di atas dalam penyediaan jus avokado ni….cubalah mudah saja. Cara pertama tu kalau nak makan segera.  Cara kedua tu kalau nak nampak cantik ketika dihidangkan. Rasanya bila dah bercampur sama jer……..

Tiada ulasan:

Kalender dapur kak My

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...